Thursday, October 21, 2010

PREVIEW FILEM : THE OTHER GUYS


Cerita ini buat aku terbahak-bahak gelak sorang-sorang dalam pawagam. Orang keliling pandang aku buat muka semacam pun aku buat tak peduli. Aku peduli apa. Benda dah kelakar.

(1) Peranan permulaan Samuel L. Jackson dan The Rock sebagai 2 orang pegawai polis over confident adalah serius kelakar. Menangkap mamat yang mempunyai beberapa gram marijuana dan menyebabkan kerugian besar pada bandar tidak menjadi masalah pada mereka sebab mereka adalah hero.

"There are a gossip about you have relationship with Kim Kardashan."
"Erm... No comment... But i say Yes!"

Kemudian mereka mati kurang dari 15 minit selepas filem ditayangkan akibat over konfiden terjun bangunan.

(2) Will Ferrell memang mamat yang tiada perasaan. Karektor dia memang sesuatu yang baru. Hey, akauntan forensik dalam jabatan polis? Sebagai detektif? Itu kelakar beb. Akauntan tipikal (nerd, pakai cermin mata, tak aktif) tapi mempunyai satu jenis aura pemikat perempuan yang sangat wow! Isterinya, Eva Mendes. Kah kah kah.

(3) Mark Wahlberg, mamat badan sasa tapi nampak katik bila diri sebelah Will Ferrell. Berlakon filem komedi adalah sesuatu yang baru. Kah kah kah. Kalau tonton The Fast & Furious dan filem ini, karektornya bagai langit dengan bumi. Detektif dengan pengalaman melepaskan tembakan semasa dalam tugas yang tidak dapat dilupakan, tembak kaki Derek Leter.

(4) Punya la nerd si Will Ferrell ni sampai kena tipu dengan polis lain berkenaan dengan "Office Pop" iaitu event di mana semua polis pernah melepaskan tembakan dalam balai. Kah kah kah. Akibatnya, Captain Gene bagi dia pistol kayu sebagai pistol dummy. Dan bila asyik kena permainankan dengan penjahat, Captain Gene tukar pistol kayu tu dengan Wisel Perogol. Kah kah kah. Eh, cara aku cerita mungkin tak kelakar. Pergi tengok sendiri.

(5) Apa punya penjahat ntah asyik ambil kasut orang je.

(6) Se'nerd-nerd' Will Ferrell, dia pernah jadi bapak ayam masa di kolej dulu. Kira paling jahat la tu.


Eh, pergi tengok la. Baru kau faham sebab aku gelak kuat-kuat.

P/S : Next movie , Life As We Know It. He he he. Akak Heigl kita berlakon. He he he.
P/S/S : You Again , pun macam sedap nak layan. He he he.

1 comment:

  1. badan org sebalah aku berbau. tp aku mmg kuat gile gelak, tp ttp xleh lwn org sblah aku.

    nmpk, aku dah kalah bhai!

    ReplyDelete

Komenlah Aku