Wednesday, August 04, 2010

REVIEW : DIARY OF A WIMPY KID


Setiap dari kita akan mengalami perubahan fasa kehidupan. Dari bayi, kanak-kanak, remaja, dewasa, tua dan mati.

Ok, filem ini bercerita tentang seorang budak yang akan naik tingkatan ke "middle school". Fasa peralihan dari sekolah rendah ke sekolah menengah agaknya. Yang mana-mana di fasa ini kita akan dapat lihat mereka akan mencari identiti mereka sendiri.

Greg, melihat kawannya, Rowley sebagai seorang yang tidak hip dan cool kerana masih berfesyen seperti budak sekolah rendah. Pakai seluar slack, naik basikal warna pink, pakai beg sandang sangkut dua, bermain kombat dan permainan video selepas waktu sekolah dan bermacam-macam lagi.

Jadi, Greg cuba ubah Rowley untuk jadi remaja seperti yang Grey fikir remaja. Greg rasa dia bertanggungjawap untuk ubah kawan baiknya itu.

Tapi setiap kali Greg cuba jadi lebih baik (dan lebih remaja) dari Rowley, tiap kali itu Greg akan bernasib malang dan Rowley akan bernasib baik. Beberapa insiden lucu dan tak disangka melibatkan budak yang kononnya telah dewasa di dalam filem ini sedikit sebanyak mencuit nostalgia di awal saya bersekolah menengah dulu.

Mahu seluar tempah ukuran kaki besar, baju t-shirt cop, kasut sekolah pallas jazz, jam besi, minyak rambut tancho, urban legend di sekolah dan macam -macam lagi.

Bagi yang mahu menonton filem yang ringan dan easy-going, tak tekanan dan tak seram, filem ini sesuai untuk ditonton. Cheese touch!

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku