Thursday, May 20, 2010

KALAU SEMPAT, AKU BUAT. BIASANYA SEMPAT AJE.


Kadang kala tu, kalau boring di rumah. Aku baring. Menghadap siling sambil lengan letak di dahi. Kalau bateri henset banyak lagi, aku buka lagu "Suara" nyanyian Hijau Daun feat Luna Maya. Kemudian aku menghadap siling, aku nampak Luna Maya menari-nari di atas sana. Lama sangat dia menari. Dia gelek sana. Dia gelek sini. Tak nampak pula penyanyi group Hijau Daun tu. Alahai!

Kemudian mata aku akan kelip-kelip. Lawan mata dengan Luna Maya. Ah, selalunya aku yang menang. Bila aku menang, dia merajuk. Biasanya aku akan buat-buat kalah. Tak tahan woo kalau dia merajuk.

Ada satu hari tu, dia suruh aku tengok filem lakonan dia, "Love". Filem Indonesia. Diadaptasi dari filem Malaysia "Cinta" oleh pengarah yang sama, Khabir Bhatia. Aku kata aku malas, takde masa. Dan dan tu juga seminggu aku tak nampak dia dekat siling. Akibat tak boleh tahan rindu, aku muat turun secara haram filem itu di internet. Haram pun haram la. Asalkan aku hilang rindu. Ha ha ha.

Kadang-kadang tu, geli juga bercinta macam ini. Tapi orang kata, bercinta memang akan rasa geli-geli sikit. Standard la orang bercinta, saja aku cakap dalam hati nak sedapkan hati sendiri.

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha.











Syok woo berangan!

6 comments:

Komenlah Aku