Tuesday, May 25, 2010

GREY'S ANATOMY SEASON 6 DAH TAMAT!

Aku mula menceburi bidang peng-download-an movie \ lagu\ drama sejak aku mula masuk di kampus utara dulu. Bergaul dengan ramai kawan, keinginan ingin tahu terhadap bidang IT yang kuat, menyebabkan aku mula ketagihan dengan dunia peng-download-an haram ini.

Dan ketika itu juga aku mula ketagihan dengan siri daram "Grey's Anatomy" sejak dari musim pertama sehingga musim terkini, musim 6.

Sesetengah orang pandang drama ini sekadar drama yang biasa kita tonton di kaca televisyen yang lain. Tapi bagi aku tidak. Siri ini ada tarikan yang tersendiri jika dibandingkan dengan siri yang lain. boleh kita terfikir rutin harian di hospital juga boleh berkembang kepada pelbagai emosi dan penceritaan? Aku bukan pekerja perubatan, malah aku tak tahu pun macam mana suasana di hospital. Tapi bila aku tonton filem ini, aku dapat tahu pelbagai jenis nama ubat-ubatan, perasaan manusia, hakikat persahabatan dan pelbagai lagi. Ada nilai dalam setiap episod.

Dan musim 6 ini. Bermula dengan tragedi dan berakhir dengan tragedi.

Bermula dengan kematian George, diselang-selikan dengan penceraian Izzie dan Karev, dan musim ini disudahi dengan kecederaan McSteamy dan Karev. Juga kematian tragis Reed dan Charles. Sloan dah dapat pangkat "grandpa" dan mula belajar untuk mencari cinta sejati. Christina yang masih lagi dengan krisis cinta. Owen dengan rasa bersalah; pilih kawan atau pilih cinta. But they say, marry to your best friend. McSteamy dengan masalah pengurusan hospital. Webber dengan masalah alkoholik. Izzie dengan masalah "otak". Robbin dengan masalah cinta sejenis dengan Torres. Mercy West guys dengan masalah tertindas. Hehehe.

Hey, aku tak menangis okay tengok episod akhir.

Baca untuk respon penulis, Shonda Rhimes, terhadap peminat siri ini.

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku