Friday, March 26, 2010

SEBELUM INI TAK DAPAT TIDUR NYENYAK SEBAB HATI TAK TENTERAM

"Aku bukan nak marah sangat Tina. Aku cuma terkilan ja. Sampai hati dia buat aku macam itu lepas aku korban se....."

Keletak kelekuk. Bunyi Hanis tekan kekunci "Enter" di papan kekunci.

"...lama ini. Dia ingat aku buat semua ini untuk apa? Sebab aku sayang dia tau. Senang-senang dia minta clash dengan aku..."

Keletak kelekuk. Bunyi Hanis tekan kekunci "Enter" di papan kekunci. Lagi.

"...lepas 2 bulan declare. Dia ingat aku tunggu dia selama 2 bulan outstation buat apa? Shit la."

Keletak kelekuk. Bunyi Hanis tekan kekunci "Enter" di papan kekunci. Lagi. Dan lagi.

Tetiba muncul reply dari Tina.

"Rileks babe. Something people do shit to their love one."

Baru hati Hanis tenang sedikit selepas dapat mengadu pada bahu kawan baiknya. Walaupun nun jauh di Aussie, Tina tetap layankan sahaja emosi Hanis. Hanis jenguk jam di skrin laptopnya. Agak lewat untuk international discussion antara Malaysia - Aussie. Ini yang membuatkan Hanis makin sayang pada Tina. Biarpun lewat mana sekalipun, Tina tetap ada untuk Hanis.

TQ Sayang.

Ops, mereka bukan pasangan songsang okeh!

*****

Kadang-kadang itu sebelum tidur, Hanis senyum sorang-sorang. Puas. Puas mengenakan orang yang meremukkan hatinya. Terpapar adegan Dia mengejar teksi yang dinaiki Hanis di The Curve tempoh hari. Biar padan muka dia. Padan muka 1000 kali. Kalau Dia ingat Dia boleh jadikan Hanis macam tempat persinggahan, Dia salah. Hanis bukan jenis "one night stand". Hanis baru sedar yang Hanis rupanya pencinta yang setia. Sekali Hanis cinta, orang lain Hans dah tak pandang dah. Cuma Dia yang bodoh untuk menyedari rumus cinta Hanis. Lembap. Harap belajar sampai luar negara, perihal cinta suci orang timur Dia tak tahu.

Bangang.

Hanis puas hati sebab dapat buat Dia macam itu. Kini tidur Hanis lebih nyenyak.

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku