Monday, November 16, 2009

JANGAN TONTON DENGAN MATA YANG TERTUTUP



Bagi mereka yang menggemarkan filem bergenre seram, horor dan mistik, filem ini sepatutnya masuk dalam senarai mesti tonton anda. Dalam komuniti penggemar filem seram, filem dari Thailand adalah antara yang mendapat tempat dalam hati komuniti ini.
.
Tapi bukan aku. Aku terpaksa menonton dengan mata yang tertutup. Tutup guna tangan. Dua-dua belah tangan pulak tu.
.
Ada 5 cerita dalam 1 filem ini.
.
1) Novice. Berkisarkan tentang hukum karma dan hantu lapar. Hantu yang berkaitan ialah hantu galah / hantu lapar. Moralnya, jangan lempar batu pada kereta ayah sendiri. Dan jangan curi makanan. Nanti jadi hantu galah.
.
2) Ward. Berkisarkan tentang ilmu hitam. Cerita sebegini telah banyak ditekankan dalam filem yang lain seperti Lhong Kong. Moralnya, jangan duduk sebilik dengan taiko gangster.
.
3) Backpacker. Aku tahu ramai yang berangan-angan nak ber'backpacker' tapi sebelum itu, tonton filem ini. Hantu yang terlibat ialah zombie sprinter 100 meter. Moralnya, jangan baik sangat dengan hantu kecik.
.
4) Salvage. Berkisarkan tentang kedai jual kereta terpakai. Hantu yang terlibat ialah hantu mangsa kemalangan kereta sewa. Moralnya, jangan ajar anak main sembunyi-sembunyi waktu malam. Takut tersangkut dekat enjin kereta.
.
5) In The End. Dikatakan cerita ini adalah yang paling kelakar antara 5 cerita ini. Berkisarkan tentang produksi filem Alone 2 yang terganggu akibat kekurangan watak hantu. Dan seriyes, banyak-banyak filem seram yang aku tonton, hanya cerita ini yang buat aku tak tutup mata guna tangan.
.
Baiklah. Jangan ajak aku tonton filem seram lagi selepas ini. Samada aku akan pura-pura tidur dalam pawagam sedangkan penonton lain terjerit-jerit ketakutan atau aku akan habiskan bertih jagung korang sambil habis sambil tutup mata. That's it.

1 comment:

Komenlah Aku