Thursday, July 02, 2009

SAJA LA NAK INGATKAN PADA DIA

Ya, kami tahu kau dah jadi staff. Dah bukan taraf kami lagi. Kerja kau pun sudah jadi lebih banyak. Tanggungjawab yang perlu digalas juga berat. Lebih-lebih lagi bila tiba waktu sibuk (peak period) macam ini. Kami tahu kau tertekan.

Tapi kau kena ingat, dulu kau juga pelajar praktikal. Macam kami juga. Kau mesti tahu bagaimana hati pelajar praktikal, kan? Perlu diajar, rasa takut-takut, kurang yakin, kurang mesra. Kau pernah melalui semua ini sejak 6 bulan lepas, kan? Jadi, apa salahnya jadi seorang yang faham situasi ini.

Ya, kau dah jadi staff. Perlu rasa macam lebih sedikit dari pelajar praktikal. Kami akui itu. Kau ada pengetahuan (lebih dari kami) mengenai firma audit ini. Kami akui itu. Tapi selaku staff, adakah semua kesalahan kau perlu kami tanggung juga? Kena potong gaji ke kalau kau mengakui kesalahan kau? Jadi makin bodoh ke kalau kau akui kesalahan kau?

Ini la masalahnya kalau muda-muda lagi dah dapat jawatan "Juruaudit" dan kena supervise seseorang yang junior, practically, tetapi usia lebih tua darinya, technically.

Dan. Kami gubah lagu ini untuk kamu.


Benci Betul (Bencinta - Faizal Tahir)
Benarkanku tuk berbicara
Bicara trus ke hatimu…..hatimu..
Hati yang penuh rasa ragu
Jangan terus marah tanpa mendengar ku
Begitu mudah untuk kau terus berlalu nanti dulu
Berikanlah waktu untuk aku untuk kamu

ingatkah lagi waktu kau tak mahu ngaku
kaku aku dimarah mu
lidah kelu sedangkan aku mahu kau tahu
aku benci padamu, benci padamu, menyampah denganmu

Ke tepi lihat ku berlalu
Pasti itu yang terbaik untuk ku
Tiada lagi mahu ku tahu
Tentang hidup kamu tentang mati kamu
Aku tahu engkau tahu apa yang mataku tahu
Apa yang kau tunggu mahu aku bagi tahu!

Ingatkah lagi waktu kau menengking ku
Kaku aku melihat mu
Sedangkan aku mahu kau tahu
Dengar kata ku,
Aku benci padamu,
Benci padamu, benci padamu

Sakitnya aku membenci kamu
Sakit lagi hatiku dimarah kamu
Dan aku pergi tapi kembali
Puas aku menbenci dirimu
Aku benci…. kamu…
Benci betul….kamu…

Ingatkah lagi waktu kau menengking ku
Kaku aku melihat mu
Sedangkan aku mahu kau tahu
Dengar kata ku
Aku benci padamu
benci betul padamu
padamu…..

Ingatkah lagi waktu kau menengking ku
Kaku aku melihat mu
Lidah kelu sedangkan aku mahu kau tahu
Aku benci padamu
Benci betul padamu
Aku benci, benci betul
Padamu

Ingatkah lagi waktu kau menengking ku
Dengar kata ku
Aku benci padamu
Benci betul padamu
Aku benci, benci betul!

2 comments:

Komenlah Aku