Sunday, June 21, 2009

CINTA MONYET

Aku bukan nak memperkatakan tentang aku punya cinta monyet. Aku tak kan menceritakan tentangnya sebab aku tak pernah ada cinta monyet. Aku nak cerita pasal cinta monyet adik aku. Cinta monyet masakini. Yang menjadi trend dan ikutan anak-anak muda yang beriya-iya nak masuk institut pengajian kerana nak cari awek edukated. Tak boleh blah!

Ya, adik aku sebenarnya jauh lebih untung dalam bidang percintaan. Kalau bidang akademik, aku dah tinggalkan dia dekat 5,6 tiang juga. Sekarang, ambil kalkutor sekarang dan tolong kira untuk aku.

Dia sudah ada nak ber-awek sejak berumur 6 tahun. Waktu tu hingus meleleh pun tak reti lap sendiri. Dan kejayaan yang berjaya dilakarnya ialah bertukar awek setiap tahun. Ya, SETIAP TAHUN, perempuan yang berlainan akan bertukar status "awek adik aku". Itu belum kira yang kekasih gelap lagi. Sekarang dia berumur 19 tahun. Soalan, kirakan jumlah perempuan yang pernah menjadi aweknya (tak termasuk kekasih gelap).

Tiada hadiah untuk soalan ini. Tetapi dengan jawapan ini, secara tidak langsung menghuraikan misteri "mengapa selama ini aku tidak pernah punya awek."

Aku saspek, 'luck' aku tertinggal dalam perut emak aku. So, bila turn adik aku nak keluar, baru 'luck' tu melekat pada dia.

Sheesh....mengarut.

p/s : Awek terbaru dia ini, baru declare awal bulan ni, lepas habis final exam politeknik dia. Itu pun selepas 2 minggu clash dengan awek lama. Dasar buaya brengsek. Huh...

7 comments:

  1. buaya brengsek? LOL :p

    ReplyDelete
  2. alaa relax la wiwin..mane tau tup2 kau terus dpt yg solehah abis gitu...mithali u buat bini.

    ReplyDelete
  3. awex means nothing..kalo ade awex wat tambah dosa je..nak2 lg kalo dok dekat2..ko collect duit byk2..da kaya nnt ko pinang je sape2..

    ReplyDelete
  4. Eleh, syihan.

    Cakap berdasarkan pengalaman ke?

    Banyak dpt dosa? Huhuhu....

    ReplyDelete
  5. gilah ayat masyuk2
    sangat suka =)

    ReplyDelete

Komenlah Aku