Monday, May 11, 2009

X-MEN ORIGIN : WOLVERINE


Aku berkesempatan untuk menonton filem ini di Johor Bahru. Ini adalah antara filem yang menanti di dalam Pelan Filem Mesti Tonton 2009 aku. Aku hendak sangat tonton filem ini sebab aku suka dengan X-Men. All time favourite. Sejak kecil sampai la dah besar panjang ni.


Filem ini tidak mencapai tahap yang aku harapkan. Jalan cerita yang terlalu simple. Atau memang jalan ceritanya sepatutnya begitu? Aku tak tahu.

Nasib baik watak yang aku tunggu sejak 3 filem yang lalu muncul dalam filem kali ini iaitu Remy LeBeau a.k.a Gambit. Seorang yang digambarkan sebagai cool tetapi tak berapa cool. Kemunculan watak sampingan seperti Zero, Deadpool, Bolt dan ramai lagi.

Beberapa misteri yang sebelum ini menyelubungi aku akhirnya terjawap di dalam filem ini seperti, dari mana datangnya nama "Wolverine" itu?, apa maksud "Weapon X"?, apa kaitan Wolverine dengan Sabretooth?, siapa itu William Stryker? dan apa asal-usul kuku Wolverine?.

Walaupun tidak mencapai standard yang aku harapkan, tetapi ia filem yang seronok ditonton. Kesan teknik komputer terlalu jelas. Aku rasa watak Patrick Stewart a.k.a Profesor X pada akhir filem juga hasil janaan komputer. Tak real langsung. Macam haram. Lawa lagi budak Les Copaque buat Upin Ipin.

**Aku tonton sambil usha-usha awek seksi sebelah aku. Tak memberansangkan betul filem ni.

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku