Friday, May 29, 2009

PESTA BUKU VERSI JOHOR BAHRU

Walaupun tidak-lah se-gah pesta buku Kuala Lumpur, tetapi boleh-lah. Dari takde.

Aku berjalan mengelilingi khemah moden itu. Terletak di kawasan taman Danga City Mall (Best World lama). Tidak banyak booth yang dibuka pada hari pertama. Lebih-lebih lagi pada waktu malam. Tentunya ramai peniaga yang sudah keletihan kerana menyediakan formasi susunan buku yang menangkap mata pengunjung.

Aku singgah di booth yang menjual produk "Ana Muslim". Produk ini agak popular bagi pelajar-pelajar IPT masa kini. Selain menjual kemeja T labuh dan berlengan panjang, rekaannya juga menarik. Sempat la juga belek-belek 2,3 produk untuk dijadikan bukti sokongan terhadap produk ini yang rata-ratanya mengajak kaum wanita untuk cenderung kepada menutup aurat. Produk lain seperti buku tulis, patch, batch dengan imej awek bertudung kiut miut. Sejuk je mata memandang.

Masa aku nak bayar di kaunter, awek tu cukup manis. Gigi putih, pipi bagai pauh di layang, kulit kuning langsat. Memang idaman ibu mertua la pendek kata. Tetapi sayang....

Walaupun ini booth produk "Ana Muslim", penjaga kaunter dan penolong jualan berpakaian macam tak berpakaian. Tak "in" langsung dengan tema produk. Pakcik-pakcik yang nak masuk booth bawa anak-anak pun kena pikir 2,3 kali. Ada makcik tu sampai cubit-cubit lengan pakcik yang asyik dok pejam celik pejam celik tak keruan.

Alahai.

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku