Friday, April 03, 2009

SIRI BORAK JIWANG : AKU LELAKI TAPI ORANG RAGUI

Aku dan Angel jalan berdua. Tiba-tiba ada orang menyapa dengan gaya paling kurang ajar sekali.

"Woi, apa la petang-petang jalan dengan awek." Jerit Demon, "Tak jantan la tak main futsel."

Aku tak membalas. Aku hanya senyum. Senyum paling sinis perlu aku lemparkan.

Angel mula tak sedap hati. Mesti la dia tercabar kalau orang kata pakwe dia tak jantan. Hanya Angel je tau pakwe dia ni jantan atau tak.

"You, you tak marah dia ke?" Rengek Angel, "Dia cakap you tak jantan tau. Kalau i..."

Angel mengetap bibir. Menahan marah. Tapi aku pandang dia dan senyum. Senyum paling manis hari itu.

"It's ok my dear. I rasa i lebih jantan kalau bersama dengan you. Kejantanan i bukan boleh diukur dengan bermain futsel. You know how it been measure, rite?"

Dia tersenyum, "Nakal...."

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku