Monday, March 16, 2009

ORIENTASI SEKS LELAKI : MANA YANG SONGSANG?


Mungkin topik ini agak sensitif bagi sesetengah lelaki tetapi atas dasar pengetahuan umum, aku cuba nak kongsikan sedikit pengetahuan dan pengalaman aku (dan orang sekeliling aku) ditambah pula dengan kecerdikkan kamu semua, dan sila simpulkan sendiri.


Gejala tidak bermoral ini sebenarnya sudah bermula sejak zaman berzaman. Dari bangsa ke bangsa dan kini menular pula ke bangsa Malaysia. Lebih-lebih lagi mereka yang beragama islam. Jika di negara barat, ianya sudah menjadi satu kebiasaan, malah ada negara yang ”menghalalkan” perkahwinan sesama jantina lelaki. Biasa tengok pengantin ”wanita” bertuxedo? Geli bukan bila priest mengumumkan ” You can kiss the bride” lalu bercium-lah orang pengantin yang sama jantina itu. Macam Sir Elton John.



Jangan pula disangka di Malaysia ini tiada golongan seperti ini. Mungkin kita tidak sedar dengan kehadiran mereka dalam masyarakat kerana masih lagi berperwatakkan seperti lelaki sejati yang biasa. Tetapi sebenarnya songsang. Mereka bersembunyi di sebalik tubuh sasa dan wajah tampan. Mereka juga sudah mempunyai komuniti dan jaringan sosial yang besar. Jika kebiasaannya kita meluaskan jaringan sosial di web seperti friendster, myspace atau facebook, mereka mempunyai web tersendiri seperti guys4men.


Bagaimana nak detect mereka ini?


Agak sukar nak detect mereka ini. Tetapi mereka kebanyakkannya boleh dikenalpasti dengan gaya mereka yang gemar ber’touch up’, rambut tersisir rapi atau rambut dengan gaya terkini (Spiky, Messy, ala Korean), baju diseterika elok (walaupun kemeja T), mempunyai set penjagaan rupa diri yang lebih ke arah kewanitaan (tapi mereka kata itu gaya maskulin), belum berkahwin walau usia sudah lanjut (tapi mereka kata itu belum ada rezeki) dan macam-macam lagi. Tapi kriteria yang aku nyatakan ini sebenarnya masih belum mencukupi untuk mentafsirkan mereka sebab mereka pandai menyembunyikan orientasi seks mereka.


Pernah juga aku melihat 2 orang lelaki yang berlainan perwatakannya. Mereka tidak lembut. Masing-masing punyai wajah Malaysia yang tampan. Susuk tubuh yang sasa. Dada bidang yang meruntun hati ramai wanita. Tetapi yang peliknya, mereka berjalan berpegangan tangan, berpeluk-pelukan. Jelik mata memandang. Jika perlakuan itu dari mereka yang berlainan jenis, mungkin sedap juga mata nak pandang.


Oh, ya. Ada juga seorang kawan bercerita pengalamannya diintip oleh seorang gay. Sedang dia makan bersama aweknya di sebuah gerai mee di Tesco Alor Setar, aweknya menyedari bahawa beberapa pelayan gerai (yang kesemuannya adalah lelaki) memandang ghairah kepada dia. Jika memandang ghairah terhadap aweknya, itu lumrah biasa bagi lelaki tapi memandang ghairah kepadanya pula. Apakejadahnya pandang ghairah pada dia. Saya bersetujui jika dikatakan kawan ini langsung tidak mempunyai ciri-ciri lelaki dambaan tandas. Jauh sekali jika dikatakan jambu atau ”baby-face”. Tapi inilah yang berlaku.

3 comments:

  1. ramai je pak arab kat sini yg berpegang tangan aku tgk..

    ReplyDelete
  2. Jom Dapatkan Panduan Bina Otot Badan Untuk Lelaki Disini Agar Anda Kelihatan Lebih Kacak Dan Segak.....Jangan Segan2..Milikilah Badan Impian Anda Bermula Disini...

    ReplyDelete

Komenlah Aku