Tuesday, March 10, 2009

BILA MIMPI JADI BERANI, AKU NAK SELALU MIMPI JE LA.

Sejak dua menjak, feel aku nak mengarang cerita terbantut. Macam-macam benda yang aku nak kena fikir. Tugasan akademik lagi, tempoh 30 dah nak tamat lagi, kes berangan nak bercinta lagi. Aha!

Dan kekadang buat aku terfikir yang ini adalah simptom-simptom pelajar semester akhir kot. Buat benda gila yang dahulunya tak terfikir nak buat. Dan kegilaan aku terkini adalah bergambar. Konon nak bergambar guna kamera mahal tapi tak mampu. So, pinjam kamera kompak kawan saja-lah!

Berjalan sekitar kampus. Dengan poket seluar jeans penuh dengan kamera, telefon bimbit, kunci bilik, kuaci dan duit syiling. Ada masa aku upload gambar. Sekarang tak de masa.

2,3 entri sebelum ini pun aku mengarut tak tentu hala. Asalkan terlintas, aku tulis. Konsikuensi letak belakang. Adoi!

Dan semalam ku bermimpi, aku jadi berani. Tanya dia pasal dia, "Dah berpunya ke belum?".

Tapi itu hanya dalam mimpi! Kenapa-lah mulut aku ini tak selancar bila berdepan secara realiti?

Oho!

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku