Monday, September 08, 2008

TIUPLAH LILIN... TIUPLAH LILIN...

Pada satu hari tu, aku dapat panggilan dari Liza, my coursemate. Kebetulan pula, aku sedang nak bakar kerang. Collegemate aku ajak bakar kerang nak jadikan moreh.

Aku dalam dilema. Ke mana harus aku tuju? Bakar kerang-kah atau menghadiri majlis birthday Mas Raya-kah?

Aku pilih ke Petro. Majlis birthday Mas Raya. Ada kek coklat :)

Sebelum Mas datang, kami buat rehearsal tatacara pemberian hadiah birthday. Nak bagi orang hadiah, hati kena ikhlas (Duit kek kira burn la ye. Kena ikhlas kan?). Kena susah payah ke sana ke mari. Cari hadiah. Cari kek. Buat kejutan. Ini semua untuk kawan-kawan juga. Buat begini dengan harapan kawan-kawan akan ingat birthday kita juga. Tak lebih dari itu. Yang lebih-lebih tu semuanya kira halal-lah. Ikhlas. Baru dapat kaf ba ro kaf ta alif nun KEBERKATAN.

[-] Pelbagai dialog percubaan atau pre-dialog di cuba.

Shah : Cuba teka apa ada dalam paper bag ni? (Dengan muka penuh keplastikan)
Mas Raya Tiruan : Ehehehe.... Ala mana aku tau.
Shah : Nah, Yay! (Sambil campak hadiah)
Mas Raya Tiruan : Jahat la Muffler ni.... ehehehek...

[+] Dialog sebenarnya, lebih best. Lebih kelakar. Lebih kejam (kot?)

Shah : Cuba teka aku nak bagi hadiah apa? (Sambil tangan seluk paper bag dan muka penuh keplastikan)
Mas Raya Asli : Eleh... Kalau kau, mesti bagi key chain kan?
Shah : Salah. (Sambil taburkan tepung yang diseluk dari dalam paper bag)

Maka, aksi kejar mengejar dan maki hamun penduduk blok wanita petro pun bermula.

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku