Sunday, September 28, 2008

SIRI CINTA BUSUK PTUIH! - GEBANG KUAT KALAH AHLI POLITIK

Kata dia.

Bila kita kacau perempuan di kaki lima koridor, kita adalah melayu haprak. Tak jantan la mengorat perempuan kat koridor.

Kata dia.

Kalau ada lelaki lain suka dekat awek dia, dia akan tanya awek dia dulu samada suka lelaki itu atau tak. Kalau awek dia suka, dengan senang hati dia lepaskan.

Itu kata dia. Apa kata kita?

Kita kata.

Itu plastik semata-mata. Kata-kata berlandaskan ego dan kata tinggi diri yang jitu. Hati penuh dengan kata dusta dan emosional menguasai diri.

Kita kata.

Teori tak sama macam praktikal. Oleh itu, teori yang dia gembar-gemburkan itu menjadi tidak bermakna bila mana bertemu dengan yang realistik. Bila buku bertemu ruas, dewa cinta jadi ganas. Ini realiti.

Jangan cakap besar kalau tidak tahu implikasinya. Memang seronok jika cakap besar tapi bila hati dah sayang, mampukah kita nak lepaskan?

Ini bukan cinta monyet. Cinta haprak di sekolah. Ini juga bukan cinta remaja. Cinta bila rasa nak, kita jilat. Bila rasa tak nak, tak payah datang konvo (kes takut kena hambat bapa bekas awek). Ini cinta tulus suci. Bukan cinta runcit-runcit. Bila Cupid dah panah, baru pungkoq hang rasa kebas. Nak tarik kata-kata dah tak boleh. Buat plastik je dol...

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku