Thursday, June 12, 2008

BENGKAK-BENGKAK

Kedengaran bunyi mesej masuk tipikal nokia. Pagi-pagi lagi sudah ada teks mesej yang masuk. Dengan langkah longlai, aku mencapai telefon bimbit.

"Salam, kau tahu tak klinik yang terdekat dengan rumah aku. Aku nak jumpa doktor la."

Aku membalas, "Aku tak biasa pi klinik sebab aku sakit jarang sekali. Kau sakit apa beb?". Sempat lagi aku berbangga dengan kesihatan aku ini.

"Aku nak beli ubat alergik. Muka aku dah naik bintat-bintat nih. Dah membengkak."

"Kau pi mana-mana 'ja. Sama-sama 'ja semua klinik." Aku balas ringkas tapi sarat dengan mesej tersembunyi.


******

Sebenarnya, aku juga mengalami alahan atau alergik. Aku baru menyedarinya sejak kebelakangan ini. Sejak simptom-simptomnya menjadi-jadi. Aku juga jadi bingung dengan gejala-gejala pelik. Dengan harapan ianya cepat sembuh, aku telah mencuba beberapa jenis jamu, ramuan, ubatan serta rawatan alternatif. Tetapi hasilnya tetap negatif.

Aku alah pada makanan. Tiap kali aku makan. Badan aku akan membengkak dari saiz XL sehingga sekarang ke saiz XXXXL.

Aku bingung. Apa yang sudah terjadi kepada aku. Transplan makhluk asing barangkali.

AKU BENGKAK-BENGKAK!

1 comment:

  1. haha seperti ku tahu je sapekah orang itu :D tu tandanye ko kena regularly berjumpe dgn doctor...alergik x dpt dihilangkan 100% tapi boleh diberhentikan sementara huhu itulah hakikatnye...

    ReplyDelete

Komenlah Aku