Wednesday, March 26, 2008

TIADA KATA SEINDAH BAHASA : UNTUK AIN YANG SEDANG MEWANITAKAN DIRINYA

~
Beberapa hari lagi, saya bakal meraikan ulangtahun kelahiran seorang rakan tapi majlis yang adakan adalah secara telepati atau jarak jauh. Cukuplah sekadar saya tahu dan dia tahu saya menyambut bersama. Dan ini bukan kontroversi. Sekadar sedikit ucapan dari seorang yang sangat teruja dengan perubahan yang bakal dilakukan oleh rakan ini. Nur Ain Fadzal.
~
Mungkin agak sukar untuk dia melakukan perubahan dek kerana faktor usia yang semakin meningkat, faktor persekitaran; dalaman dan luaran, faktor adik beradik mungkin [adiknya bakal bernikah], faktor kewangan mungkin. Saya yakin bahawa sekarang ini dia semakin giat berubah dari dia yang dahulu. Yang pernah saya kenal dulu.
~
Zaman sekolah. Dia agak agresif berbanding dengan rakan wanita yang lain. Bermulut lantang dan berperwatakan sedikit lelaki. Namun ciri-ciri wanita timur masih dijaga. Dalam dia cuba bersifat kelelakian, saya dapat lihat bahawa jauh dalam lubuk hatinya, nilai keperempuanan itu masih menebal. Saya tidak begitu rapat dengan dia. Saya tidak selalu bergaul dengannya. Jarang sekali dapat berborak dari hati ke hati dengannya. Apatah lagi bersembang kosong dengannya. Tapi dari apa yang saya lihat waktu itu, dia bersifat lelaki cuma mahu menyamatarafkan dirinya dengan lelaki-lelaki ganas lain di dalam kelasnya. Dia tak mahu dibuli. Dipandang rendah. Dia mahu suaranya didengari ramai. Diambil peduli. Minta perhatian. Tak lebih dari itu.
~
Selepas sekolah. Agak lama terputus hubungan dengannya. Cuma sesekali terdengar beritanya dari beberapa orang rakan lain. Kali pertama selepas zaman persekolahan ialah pada reunion NTMTTS di Port Dickson pada tahun 2004. Quit a long time. Dia masih lagi sama macam dulu. Bersuara lantang. Gelak sangat besar dan kuat. Tapi sedikit perubahan pada rambutnya yang agak pendek. Sangkakan saya, dia sudah berubah selera ke teman sejenis. Rupanya salah sama sekali. Sorry.
~
Kali terakhir saya berjumpa dengannya adalah pada majlis perkahwinan seorang rakan pada malam krismas. Ya, dia masih lagi seperti dahulu. Cuma kali ini lebih galak sikit. Dia lebih menyerang kebahagian seksualiti. Terpandang-pandang “barang baik” rakan lelakinya. Mana yang best, mana yang tak. Bergurau dah pandai tertepuk tampar. Sakit tau!
~
Kamu ada rupa yang menawan. Ada suara yang lunak. Susuk tubuh mengiurkan. Tapi bila tiba bahagian bersosial selain dengan teman terdekat, bagi saya anda gagal. Agak susah nak meninggalkan tabiat lama. Ketawa kuat-kuat. Suara pun asyik nak teriak je. Anda boleh berubah. Dan saya merindui untuk melihat perubahan itu.
~
Saya tak janjikan apa-apa jika anda berubah. Saya tak akan berjanji untuk masuk meminang. Saya tak akan berjanji untuk belanja makan di restoren mewah ala metropolis. Tapi yang saya boleh janji, i will treat you as a women. Real women. I meant it. Try me.
~
Jika ada apa-apa yang tersentap, tersentuh hati, terguris perasaan atas entri ini, seribu jutaan ampun dipohon. Tapi inilah dunia. Sampai bila nak dengar yang baik jika yang buruk yang orang asyik perkatakan. Aku mahu kau berubah. Tak dapat banyak, sikit pun jadi la.
~
Mulakan dengan membaca novel jiwang. Ia berkesan :-)

13 comments:

  1. i lmao...

    pukulan dia mmg kuat..

    tgk ketiak pun dah tau....

    ReplyDelete
  2. Kali terakhir saya berjumpa dengannya adalah pada majlis perkahwinan seorang rakan pada malam krismas. Ya, dia masih lagi seperti dahulu. Cuma kali ini lebih galak sikit. Dia lebih menyerang kebahagian seksualiti. Terpandang-pandang “barang baik” rakan lelakinya. Mana yang best, mana yang tak. Bergurau dah pandai tertepuk tampar. Sakit tau!


    - barang naik tu = perut ok..

    lagi satu, aku mmg kuat belasah org la..

    huhuh.. malu la aku ko post psl aku.. huhuh..

    harap2 'ade' yg ingat my besday..

    :(

    ReplyDelete
  3. hehehe... hangatttttttttttttttt!!!!!


    sampai KL terase kehangatan post ini :P

    ReplyDelete
  4. ain..i like u the way u are..
    heheh..
    ain: luaran nampak ganaz tp punyai hati yg cekal dan baik..

    suke jd kawan ain..
    me suke!!!

    ain..hepy bcoming bezday..

    ReplyDelete
  5. anyway,

    thanks ye wiwin..

    aku gase ni la presepsi paling lantang dan berani pasal aku..

    ReplyDelete
  6. Tolong jangan sensasikan entri ini ye kawan-kawan.

    Biasa-biasa aje.

    ReplyDelete
  7. haahah...ele..win..
    ayat ko tu jek da lambang sensasi pepsi..hahah
    mmg da sensasi da pong..
    xbley wat pe pun..hahah

    ReplyDelete
  8. Aku cuba bersikap straight. Lurus. Tapi lantang.

    Mayb next entri pasal Apox kot... :p

    ReplyDelete
  9. tamau..hahha..
    nothing to talk about me..hehhe..
    ok?
    hhehehhe...
    me juz nobody...

    ReplyDelete
  10. I make you to be somebody.

    Yang penting kau kena tabahkan hati.

    Tak mudah ambil hati.

    ReplyDelete
  11. Next entry pasal arfa?

    /me x sabar2 nak bace :D

    ReplyDelete
  12. lpas tu soraya, then jane, lpas tu pais..

    yay!!!

    ReplyDelete

Komenlah Aku