Saturday, March 22, 2008

CINTA MENGUBAH PERIBADI #4 : SHAH-FLER

*Kehidupan susah sebagai immigran
~
2007. Berjalan kaki di sekitar kampus amat meletihkan. Untuk keselesaan maksimum, pilihan untuk menaiki kenderaan adalah paling utama. Shah-fler seorang manusia normal yang kuat berpeluh. Juga seorang manusia yang berhobikan menonton filem dan berhibernasi pendek, kadangkala boleh menjangkau 13 jam! Aktiviti beriadah merupakan aktiviti yang paling dibenci hatta berjalan kaki sekalipun. Pendek kata, hidupnya bergantung penuh kenderaan [samada pinjam motor orang atau menaiki bas kitaran kampus] dan ia merupakan keperluan utama hidupnya.
~
2008. Malam ekspo konvokesyen. Berjalan kaki ke ekspo konvo amat meletihkan. Untuk keselesaan maksimum, pilihan menaiki kenderaan adalah paling utama. Shah-fler seorang manusia normal yang perlukan wanita idaman untuk meneruskan hidup di dunia penuh pancaroba ini. Juga seorang manusia yang berhobikan menonton filem lucah dan berhibernasi pendek, kadangkala boleh menjangkau 13 jam! Malam ekspo konvo lalu, Shah-fler berjalan kaki buat pertama kalinya. Dengan wanita idamannya.
~
Cinta mengubah tabiat buruk Shah-fler. Ke arah positif. Dari nerd yang asyik menonton filem di bilik ke seorang romeo yang berjalan kaki ke pesta konvo melalui tepi tasik bersama wanita idaman. Frasa yang dilafazkannya, “Kitorang kawan-kawan je la.” langsung tak boleh pakai. Kami berkawan dengannya lebih lama dari dia kenal wanita itu, tapi hhaaarrrraaaam dia nak jalan kaki menyusuri tasik. Tapi Shah-fler, kami tak kesah. Asalkan cinta itu boleh mengurangkan masa kamu hibernasi pendek ke 3,4 jam pun, kami sudah cukup gembira. Sungguh.

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku