Wednesday, March 19, 2008

CINTA MENGUBAH PERIBADI #2 : ZAN

~
Alhamdulillah, kebelakangan ini Zan semakin berubah menjadi manusia yang lebih bertamadun. Akhlak-akhlak mahmudah sudah semakin diterapkan dalam kehidupan harian Zan dan akhlak-akhlak mazmumah yang selama ini menjadi ikutannya dibuang jauh-jauh.
~
Hati Zan sudah semakin terbuka untuk menerima cinta. Sungguhpun mulutnya masih belum mampu untuk melafazkannya, kelakuannya sudah cukup untuk memberitahu kami bahawasanya dia dilamun cinta.
~
Baru-baru ini ketika malam terakhir pesta konvo, dia sempat membeli sebuah (seekor?) teddy bear yang sungguh comel. Tersorok-sorok dia sembunyikan teddy bearnya. Takut rakan-rakan ketahuan. Kami faham perubahan kamu Zan. Kami masih boleh menerima perubahan kamu sungguhpun dahulunya kamu berperangai gampang.
~
Siapa penerima sebenar patung teddy bear itu? Awek-suara-kartun kah? Farah Puchong kah? Siti Labuan kah? DAN 151 kah? Uyah (mangsa baru Zan) kah?Kita nantikan laporan siasatan yang akan datang.
~
P/s: Dahulu Zan amat alergik dengan teddy bear. Dipijak-pijak, dilempar-lempar, ditikam-tikam patung yang tak bersalah itu. Kini. cinta mengubah Zan supaya lebih mengasihani haiwan (Huh?)

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku