Tuesday, March 04, 2008

.::ANOTHER TAG FOR ME::.

Tagging by others that be awarded except me. Noted.
1) Wanita suka melihat sesuatu perkara remeh bagi lelaki itu sebagai perkara besar, contohnya soal pilih gerai makan. Wanita cerewet mengenai pemilihan gerai makan sehingga suka tarik muka jika gerai itu tidak berkenan di hati sedangkan lelaki anggap soal makan di mana saja boleh.
~
Aku agak cerewet dlm soal pemilihan tempat makan. Restoren yang mahal akan menyebabkan poket aku kontang. Bukan murah nak belanja wanita kan? So... I boleh makan di mana-mana je asalkan afforded by my pocket.
~
2) Wanita sensitif tidak tentu pasal kerana inginkan perhatian sedangkan lelaki banyak perkara penting yang mereka hendak fikir.
~
Come on la. Bagi la peluang lelaki berada dalam ruang mereka sendiri. Bukan untuk apa pun. Untuk kesejahteraan masa akan datang hubungan anda juga. Lagipun, lelaki kan pemimpin, kena la fikir lebih dari mereka yang dipimpin.
~
3) Wanita suka sangat diberikan perhatian dan manja tidak bertempat dan sikap ini menyebabkan mereka sentiasa ‘syok sendiri’ dan suka dipuji, jika tidak dipuji mereka akan merajuk.
~
Aku sangat setuju. Walaupun Ain is out of topic, kebanyakkan wanita seperti itu. Ingat, anda bukan kucing untuk dibelai di mana-mana. Anda tu istimewa. Hanya di tempat-tempat tertentu sahaja perlu dibelai dan bermanja.
~
4) Wanita terlalu perasan dan mudah menjeruk perasaan kerana sering mengharapkan lelaki memahami mereka sedangkan mereka tidak mahu memahami lelaki.
~
Lelaki perlu banyak berfikir tentang hidup mereka pada masa-masa akan datang. Jika anda hendak berkomunikasi dengannya, perlu baling bola lurus. Voice out. Terus terang. Kami tak mudah ambil hati. Lebih-lebih lagi dengan wanita.
~
5) Lelaki tidak suka menunjukkan perasaan mereka melalui kata-kata, tetapi hanya memerhati dan bersikap tanggungjawab pada wanita. Wanita kena menerima hakikat itu.
~
Lelaki lebih bersikap pemalu :p Dia jarang luahkan dengan kata-kata.Kami berkomunikasi dengan bahasa alam. Bahasa badan. Wanita kena peka danharus tahu bahasa-bahasa ini.
~
6) Suka membeli-belah terlalu lama hingga membosankan lelaki, ini sebabnya lelaki malas dan tidak beri perhatian pada sikap wanita yang suka sangat menghabiskan masa untuk tujuan itu.
~
Ya, lelaki lebih cenderung kepada mencari duit. Wanita cenderung kepada menghabiskan duit. Maklum la, tak kena bayar duit hantaran.
~
7) Terlalu banyak cakap mengenai diri orang lain dan mudah ke arah ‘mengata dan mengutuk’ jika dilayan kata-kata mereka, ini menyebabkan lelaki suka berdiam diri.
~
Ops, lelaki juga ada yang seperti ini. Suka bergosip. Berita mesti sensasi untuk menarik perhatian lelaki. Contohnya: Wiwin.
~
8) Lelaki lebih suka menyuarakan perasaan hati mereka melalui perbuatan dan bukan perkataan.
~
Rujuk jawapan nombor 5 dan fahamkan. Jangan marahkan teman lelaki anda hanya kerana diatak ucapkan "I Love You".
~
9) Lelaki suka berdiam diri dan tidak suka bising dan ini tidak bermakna mereka tidak prihatin kepada anak dan isteri.
~
Diam itu pintar. Lelaki tak suka bising. Tapi kalau dah tak tahan, kami lebih suka bahasa tangan je. Biar tangan buat kerja. Mulut rehat.
~
10) Suami tidak suka diperintah, dikongkong dan dikawal dan jika isteri atau teman wanita melakukan pengawalan itu pada lelaki, lelaki akan bosan dan tidak akan memberi perhatian kepada apa juga permintaan wanita.
~
Betul. Sangat setuju. Lelaki adalah pemimpin anda. Bukan manusia peliharaan anda yang anda boleh kawal sesuka hati.
~
11) Wanita kurang bijak dalam melahirkan kasih sayang melalui perbuatan menunjukkan kasih sayang pada suami, tetapi hanya mengharapkan suami memberi kasih sayang itu.
~
Ini macam kurang betul. Biasanya wanita yang tunjuk lebih kasih sayang. Pelik?
~
12) Jangan terlalu bergantung pada suami dan teman lelaki pada perkara yang mampu wanita lakukan, tetapi wanita suka bergantung harap sangat pada suami dengan tujuan agar suami sentiasa berada di samping mereka. Ini tidak digemari suami/teman lelaki.
~
Ya, jadi la wanita yang berdikari. Ni tak, kalau ajak makan, "Awak je la yang pilih". Bila minum,"Apa-apa je la". Tension siot.
~
13) Wanita mesti memahami diri mereka sendiri dan peranan mereka, dan ubahlah perangai mengikut peringkat umur dan keperluan. Jika masih muda elok juga jika merajuk, tetapi jika sudah mempunyai anak ramai dan berusia, janganlah selalu merajuk – buruk!
~
Merajuk biar comey. Biar lelaki jadi cair. Kalau dah tua dan anak ramai team bola sepak tapi kalau merajuk buat muka comey, boleh jadi. Cair jugak.
~
14) Wanita jadikan diri mereka contoh yang baik dan merajuk memburukkan persepsi lelaki, jadi janganlah bersikap seperti budak-budak kecil.
~
Ya. Setuju. Please take note.
~
15) Wanita suka bertanya itu ini pada suami/teman lelaki tetapi tidak suka pada jawapan yang diberikan oleh suami/teman lelaki. Ini membuatkan suami/teman bosan untuk melayan soalan wanita itu.
~
Betul. Tolong terima jawapan kami. Dah cukup jujur dah dalam jawapan itu.
~
16) Wanita banyak maksud dan tujuan dalam perbuatan mereka, jika dilayan, mereka kadangkala mengambil kesempatan daripada keprihatinan yang diberikan kepada mereka.
~
Ya. Jangan percaya wanita jika manjanya tetiba jadi lebih. Mesti nak something tu *wink*
~
17) Wanita jangan suka menunjuk-nunjuk kecantikan, kepandaian dan kekayaan mereka dan sebagainya dan inginkan dilayan ala ‘puteri’ kerana kelebihan itu hingga membodohkan lelaki. Lelaki tidak ada minat untuk melayan kerenah wanita seperti itu.
~
Kadang-kadang layan gak. Tapi kalau nak selalu, bengkok la pakcik.
~
SEGALA KETERSINGGUNGAN AMATLAH DIKESALI. SEKIAN.

1 comment:

Komenlah Aku