Wednesday, December 12, 2007

NOTUS, TIUPKAN ANGIN SELATAN. BIAR SEMUA ORANG TAHU PERASAAN AKU.

1.
Aku takde cerita yang best. Sebab hidup aku memang tak best buat masa ini. Sangat-sangat tak best sehinggakan aku pun kata tak best. Takde aktiviti berperang games macam balgat. Takde awek macam Syihan. Tak boss macam Ain yang boleh borak-borak pasal Botox la, cucuk tang sana, cucuk tang sini. Takde PA macam Afzan. Takde kisah-kisah fantasi bersama-sama sahabat handai ala-ala Enchanted. Flat and blur. Berterusan sampai bila, aku pun tak tahu...
~
2.
12.01am 13.12.2007 ~ Aku YM dengan Balgat, dia tak reply. Baru nak gossip dengan dia. Last-last aku gossip-gossip dengan Syihan dengan Sue je. Jadi la. Teman berbual. Bukan teman tapi mesra ye. Dah lama aku tak borak-borak dengan orang luar. Walaupun takde isu berat, hanya bual-bual kosong yang sememangnya tiada pengisian rohani.
~
Aku teringat pada zaman-zaman aku mula berkenalan dengan bidang chatting melalui ruang MiRC. Macam-macam channel. Kampung la... Mamak la... JB la... Kira menjadi satu kebanggan la kalau tahu guna komputer masa tu. Gempak gila la. Tapi masa tu yang paling terer bab-bab komputer ni cuma balgat sorang je. Lebih gempak dari Ustaz Manap-Motor-Jaguh. Teknologi masa tu lambat sikit sampai pada aku. Emel pun ada masa form 3. Tu pun bukak sekali sekala. 2,3 bulan sekali. Katak bawah tempurung masa tuh...
~
3.
Waktu terasa semakin berlalu
Tinggalkan cerita tentang kita
Akan tiada lagi kini tawamu
Tuk hapuskan semua sepi di hati
Teringat di saat kita tertawa bersama
Ceritakan semua tentang kita
Ada cerita tentang aku dan dia
Dan kita bersama saat dulu kala
Ada cerita tentang masa yang indah
Saat kita berduka saat kita tertawa
~
Semua tentang kita. Diperkenalkan oleh Balgat lepas dengar dia memekak melalui YM call. Kul 12.30am baru dia reply msg aku. Celaka buat aku tertunggu. Dia perkenalkan aku tentang Marie Digby jugak. Best gak suara minah nih. Kata Balgat, tu la awek dia. Orang Irish + Japan.

2 comments:

  1. sorry.. lambat reply ym.. aku ada misi menyelamat dunia..

    aku x terer bab2 komputer ni.. ada org lain yg lebih handal.. aku cuma antara pengguna terawal je...(sapa ada uin icq yg lebih kecil dr aku punya : 10497634)..hehe

    nampaknya suara aku yg lunak ni dapat mempengaruhi ko kan.. aku terharu...

    ReplyDelete
  2. aah la wiwin..

    aku lpas spm baru de email..

    tu jek.. bukak pun kan main lame lagi..

    ReplyDelete

Komenlah Aku