Saturday, December 08, 2007

CIPTAKAN AKU RUANG DONGENGAN AGAR AKU DAPAT TERUS BERMIMPI

1.
Hari ini hari penuh debaran. Hari pembukaan pekung di dada. Bukan pekung aku, orang lain punya. Hari pemecahan rahsia terpendam. Rahsia yang aku seorang je yang tak tahu lagi. Jahanam... Kenapa asyik aku je yang lewat terima informasi penting. Kini aku dah tahu. Aku naik pening. Dulu masa aku belum tahu, aku juga pening.
~
2.
Dia memang hebat. Aku belum pasti ilmu hitam apa yang digunakannya. Mungkin bantuan Dukun Degawan. Siapa tahu. Macam-macam boleh jadi. Mungkin kebolehan mengayat wanita yang diperolehi ini secara semulajadi atau warisan keturunan. Siapa aku untuk mengetahui semua benda. Aku tak kecewa. Erm... Mungkin ada sedikit. Aku tak iri hari. Tapi entah mengapa hati aku belum berhenti sumpah seranah sejak petang tadi. Terlalu mengejut. Tampak lebih hebat dari kezutan Akademi Fantasia. "Takut kau tak percaya je nanti". Tak pasti samada ayat ini bertujuan untuk berlagak atau bicara secara jujurnya.
~
3.
Aku sedang berusaha untuk memujuk hati aku supaya banyakkan istighfar. Belajar terima kejutan mendadak. Rezeki masing-masing. Tuah ayam nampak di kaki, Tuah Hang Tuah di Taming Sarinya. Tuah dia... Malas aku nak sambung... Nyampah! Selepas 1 bulan dia memosting post itu, aku baru tersedar... S***! Dia seseorang yang aku kenal. Seseorang yang pernah minat aku... Err... Pernah aku minat. Kau melangkah dulu sebelum aku. Langkah kau panjang sahabat. Baru 3 bulan dah ada pengganti. Kau hebat. Hidup anda gelap tanpa wanita. Ya! Aku cemburu. Best Man Win ok? :p
~
Anyway, congrate sekali lagi sahabat...
Jangan tanya aku siapa.
Jangan tanya aku kenapa.
Tanyakan dia, bagaimana?

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku