Saturday, November 17, 2007

IKAN DI LAUT, ASAM DI DARAT, DALAM PERIUK BIKIN MUAFAKAT PART 1

Sempena hari cuti sekolah yang dah menjelang tiba ini, pasti poket dan dompet makin tebal berisi habuk sebab duit dah buat salam keruk masa majlis perkahwinan kenalan. Ye lah, tak kan nak salam kosong je plak kan? Malu la dengan orang kampung. Jadi, kali ini aku nak paparkan beberapa orang kenalan aku yang dah kahwin serta kisah-kisah tersirat sepanjang perkenalan kami.

Adib Kamardin & Suzi
Aku kenal Adib ni sejak aku tingkatan 1 di sebuah sekolah menengah di Segamat, Johor dulu. Kira kenal lama la. Dia kenal isteri dia ini masa dia melanjutkan pelajaran di UiTM Segamat. Kawan punya kawan, bercinta punya bercinta, berakhir juga di jinjang pelamin. Yang bestnya, ketika majlis ini lah aku jumpa dengan kawan-kawan lama. Meriah la jugak. Korang la tau la, kalau jumpa geng-geng gila, idea gila pon tetiba tercetus. Hadiah kami untuk Adib ada banyak tapi yang specialnya cuma Adib je tau.. Hehehehe....


Aminah & Suaminya
Aku kenal Min ni masa belajar di Politeknik dulu. Orangnya kecik je, lemah lembut dan yang penting pandai masak. Untung suami dia. Peristiwa yang aku susah nak sental dari kotak fikiran aku ni bila seorang lecturer ni bagitau kat kelas bahawa kita kena sayang kat kawan-kawan dengan ungkapkan "i love you". Yang dia ni punya bengong, send SMS "i love you" kat aku. Aku pun reply la. Sekali suami dia [ketika itu cuma teman lelaki je] baca daaa. Merajuk... Sian Min kena pujuk suami dia. Huhuhu...

Zarul & Azlin
Aku kenal Zarul ni sejak awal kemasukan ke Politeknik. Kami tinggal di hostel di aras yang sama. Perkenalan dia dengan isterinya simple dan sempoi. Dan terus kekal sejak dari masuk Politeknik sehingga la dah anak lelaki seorang yang berumur beberapa bulan [ketika artikel ini di tulis]




Rodhiah Salleh & Suami
Aku kenal Odiey ni masa kat Politeknik juga. Dia ni kamceng dengan Si Aminah tu. Dia seorang yang happy-go-lucky dan sangat bengong. Last-last dia kahwin jugak. Tapi perangai tetap tak berubah. Tang tu jugak.





Setakat ni dulu la ye. Lain sambung lagi. Next month maybe sebab musim orang kahwin la katakan... Tahniah pada yang dah kahwin. Anda bila lagi?

1 comment:

  1. lawak siot...abis ko tak pujuk sekali suami min ms tuh...kwang3

    ReplyDelete

Komenlah Aku