Wednesday, January 11, 2012

MUSIM SEKARANG MUSIM ORANG GILA EMAS



Ada yang beli emas hari ini kendian esok jual balik. Ada yang beli emas simpan dekat bank. Ada yang beli emas untuk hantaran kahwin. Ada yang beli emas bagi pada bini & gundik. Ada orang beli emas sebab sekarang musim orang beli emas. Ada orang beli emas sebab nak menunjuk-nunjuk. Ada orang beli emas sebab duit banyak sangat. Ada orang beli emas sebab jadikan aset.

Ada banyak sebab orang suka pada emas. Maka tak hairanlah jika baru dengar khabar angin dekat Kampung Melayu Majidee ada emas, berduyun-duyun manusia datang nak mendulang. Cewah. Ada yang ambil EL untuk mendulang ke? Aku tengok banyak kutu-kutu yang sertai kumpulan pendulang ni. Aku jangka malam ini pekerja kedai runcit & kedai makan sekitar Jalan Mulia ini ada peluang buat overtime.

Walaupun orang terer-terer dah bagitau yang batu bersinar tu cuma mengandungi mineral tapi bukan emas, namun masih ramai lagi yang buat overtime di lokasi kejadian. Bak kata member aku, handal tak handal la MBJB buat jalan guna batu ada emas. Tempat lain ada? Hehehe.

Kredit Gambar : @hazrey

1 comment:

  1. Hahahaha.. Aku baru standby nak ge mendulang lunch hour nnti.. Sib opis ngn lokasi kejadian berhampiran.. :)

    ReplyDelete

Komenlah Aku