Monday, December 12, 2011

MAJLIS PELANCARAN BUKU TERBITAN LEJEN PRESS - D-DAY

Sabtu lepas merupakan hari Sabtu yang agak sibuk sepanjang bulan Disember ini (base on my calender). Salah satu program yang buat aku sibuk pada Sabtu lepas ialah menghadirkan diri untuk program ini. Pelancaran 5 buku terbitan Lejen Press. Eh, apahal aku nak datang pulak? Sebenarnya aku dijemput oleh pihak Lejen Press untuk bacaan doa sempena pelancaran ini.... (krik... krik....) Ok. Ok. Bukan. Aku datang atas tiket sebagai salah seorang penulis buku HERO.

Aku sampai memang awal. Tapi ada mamat Kontrol Histeria tu pun lagi awal dari aku. Amal Hamsan pun sampai lagi awal dari aku. Aku tak kenal mereka masa sampai awal tu. Bertegur pun tidak. Sebab aku sombong. Kah kah kah. (... Krik... Krik....) Ok. Ok. Bukan. Sebab aku jenis manusia yang tak tahu nak tegur strangers. Maafkan aku.

Tentang program. Oleh kerana aku baru first time join majlis book launch, aku agak terkejut dengan kehadiran ramai sangat pemuda dan pemudi. Dulu masa majlis book launch Gangguan, aku tak dapat atas faktor logistik dan kewangan. Tapi kali ini aku datang juga. Book launch Gasak (Insyaallah) juga akan aku cuba datang. Aku jadi kaku tak tahu nak tegur sapa-sapa sebab masing-masing tengah sibuk berborak dengan kenalan masing-masing. Kerja gila nak potong depa borak, "Hai, saya Fikri. Penulis Hero. Sila beri tunjuk ajar". Kalau kau, kau rasa nak lempang tak? Nasib baik junior aku masa di Kampus Utara datang. Takde la aku mati kutu. Huhuhu. I love you, meng!

Program dimulakan dengan lantunan suara Aifaa Rizwan, penyanyi indie yang sedang meningkat naik. Tapi awas, dia makwe @_siggplus . Dikatakan @_siggplus ni samseng twitter. Orang kata. Kalau orang tu tipu aku, aku pun tipu kau la. Kalau tak nak kena troll sampai tutup akaun twitter, sila lupuskan angan-angan keji anda. (Gambar 1)

Kemudian pelancaran buku Pompang Pompang oleh penulisnya Jarr Nadjmuddean (Gambar 2). Disusuli oleh pelancaran buku Angus, Himself oleh penulisnya Haniff Hashim (Gambar 3).

Masa senggang dipenuhi dengan lantunan gesekan biola oleh anak murid Cikgu Vee, orang rumah boss Lejen Press, Aisalinglung. membawakan lagu You Raised Me Up oleh Josh Groban. Maaf, Josh tak dapat datang. Walaupun banyak sumbangnya tapi boleh dimaafkan. Maklum la, orang baru nak belajar. Okay, sedikit promo. Kalau sesiapa yang berada di sekitar Subang yang nak belajar gesek biola, boleh menghubungi Cikgu Vee dengan pesanan, "Niat kena baik. Saya ni isteri orang". He he he. (Gambar 4)

Seterusnya pelancaran buku Hero yang ditulis oleh 5 penulis yang tiada profil. He he he. Gurau je. Penulis 1 namanya Shahir. Student UPM lagi. Bagus, muda-muda dah ada buku sendiri. Penulis 2 namnya Alif aka Brader LepLep, penulis di blog sendiri dan blog terfaktab. Muka ganas tapi dalam hati atas tisu. Pilihan mak mertua. Penulis 3 namanya Bozu, penulis di blog sendiri dan blog Ayam Dan Babi. Penulis 4 namanya Lord Zara, penulis di blog sendiri dan blog terfaktab. Dan penulis 5 namanya Fikri penulis tua yang menulis di blog sendiri. (Gambar 5). Pelancaran buku Kontrol Histeria oleh penulis blog Kontrol Histeria dan pelancaran buku Heroin oleh Amal Hamsan tak ada gambar. Zara tak snap. Atau dia saja nak sabotaj. Ha ha ha.

Majlis juga diserikan persembahan oleh The Alif (Gambar 6) yang mendendangkan (Cewah..) lagu mereka yang sedap telinga aku dengar. Kalau ada album, boleh aku beli. Dan juga persembahan oleh Pretty Ugly (Gambar 7) yang sangat best melagukan lagu-lagu mereka zaman dulu. Semua lagu aku sing-a-long. Enjoy gila.

Sebelum balik, sempat makan mee goreng. Sedap. Tapi sayangnya tak dapat air kotak :(

Terima kasih kepada Deus dan Aisalinglung sebab pilih aku jadi penulis buku Hero. Walaupun aku sudah agak dah dimamah usia. Cewah. Aku rasa macam aku yang paling cerewet kot antara semua penulis. Tanya macam-macam. Sampai keputusan nama penulis Hero pun banyak kali aku tanya. Ha ha ha. Sorry la brader. Kalau tak, susah aku nak timing hidup aku. Sori bebanyak. Sebagai ganjaran awal, aku dapat 5 buku naskah Hero secara percuma. Aku sedekah dekat Penthouse Taman Cahaya sebuah dan dekat kawan yang baru dapat baby sebuah. Nak bagi cameraman aka penyokong kuat aku, Aspa, dia balik awal pula. Nanti je la.

Okay, sekarang nak fokus pada Lagenda Skudai Kiri yang akan dimuatkan dalam Gasak, antologi terbitan Sindiket Soljah. Dijangka terbit tahun depan.

Banyak la pulak aku tulis -____-

1 comment:

Komenlah Aku