Tuesday, December 20, 2011

ATAS NAMA PENGETAHUAN AM DAN BUKAN SANJUNGAN

Picture by Surian Soosay


Entah kenapa, dek kerana hujan dah 2,3 hari dan pejabat kosong sebab staf habiskan cuti tahunan (baca : kecuali aku) , hari ini aku tergerak nak google tentang pemerintah Korea Utara yang mati pada hari Sabtu 17 Disember 2011 yang lalu. Hasil mendapati semua info yang aku google ini tak realistik langsung, hinggakan aku terpaksa google guna yahoo pulak. Tapi hasilnya tetap sama. Tiada info realistik langsung.

Aku akan bagi link beberapa laporan yang ada menyatakan perihal Dear Leader Kim Jong Il untuk bacaan pengguna internet. Oh, untuk pengetahuan anda, di Korea Utara tiada internet. Tak tahu? Now you know.

9. Kim Jong Il : Biography oleh Biography.com

Mungkin ada di antara kita yang tak kenal pun siapa Kim Jong Il ni sebab dia kata dia tak minat politik. Kasihan dengan manusia yang berfikiran begini. Ini pengetahuan am ye adik-adik. Ini adalah sejarah supaya pada masa hadapan kita dapat belajar dari kesilapan sejarah untuk kehidupan yang lebih baik

Dan untuk adik-adik K-Poop, Korea yang hangpa suka ikut-ikut itu ialah Korea Selatan. Kalau hangpa nak ikut gaya K-Poop Korea Utara, hangpa klik link nombol 2 tu. Hiburan tu hiburan juga, sejarah dunia hangpa kena tahu.

Pengganti Kim Jong-Il ialah Kim Jong-Un. Aku harap dia tak diktator dan lebih berfikiran terbuka. Budak-budak muda kalau dapat tadbir negara tanpa bimbingan mereka yang sepatutnya, boleh jadi haru biru. Kita nantikan nanti. Tempoh perkabungan di Korea Utara sehingga 29 Disember 2011. Lama gila.

P/S : Tak dapat bayangkan kalau yang ganti Kim Jong-Il ialah Kim Kardashian. Wewowewowewo!

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku