Friday, August 26, 2011

AKU DENGAR CERITA TUHAN TRAFIK ITU POWER ORANGNYA.

Mula-mula dulu aku tulis blog bukan sebab nak kejar trafik atau nak cari duit tepi. Jauh sekali nak join segmen-segmen yang bukan-bukan di alam maya ni. Aku tulis dulu sebab aku suka menulis dan merapu. Dulu aku hanya merapu dalam kertas dan akhirnya menjadi sampah dan dimarahi emak pasal buat sampah. Tapi sejak dikenalkan dengan dunia blogging, aku mula merapu di sini.

Dari entri sakitkan hati orang hinggalah ke entri hati sendiri sakit, semuanya aku letak dalam blog. Nak jadi duit tepi? Nak join segmen? Jauh sekali, sebab aku menulis dengan ikhlas. Ya, aku ada letak iklan Nuffnang. Satu sahaja. Kat bahagian tepi. Tak macam sesetengah orang, iklan kiri kanan atas bawah tengah, semua iklan sahaja. Isi blog, sampah. Kendian ajak orang join segmen. Memang sampah. Orang nak baca ke nak blogwalking ke, itu hak orang. Aku tulis ikut suka aku. Ya, masa itu aku tak matang lagi. Tulis pun yang merapu-rapu aja. Tapi aku nak cuba ubah tulis benda yang bermanfaat atau benda-benda yang aku boleh kumpul dan bukukan. Thats better.

Oh my, nasib baik aku tak terjebak dengan segmen Tuhan Trafik. Syukur. Tuhan Trafik siapa? Entri setiap page ada 2 sahaja tapi yang penuhnya dengan iklan-iklan. Find a better side job la brader. Cer tengok blog masing-masing, siapa yang ada blog yang macam ni? Bukan kau? Syukur kita sama-sama.

Eh, bulan Ramadhan ni terkutuk orang ke? Oh wai! Oh, TER tak pe kan? Tak sengaja. Syukur.

Eh, aku tak sebut nama sesiapa kan? Syukur. Kalau tak aku kena tangkap dengan SKMM atau polis atas tuduhan mengutuk blogger lain. Eh, ini kita masuk Akta Hasutan tak? Nasib baik Akta Larangan Mengutuk Blogger Terkenal tidak diperkenalkan. Kalau tak, mesti jadi hashtag dalam twitter. Eh, ni aku borak pasal twitter, kau tahu tak guna twitter? Twitter syok woh. Try ah. Apa yang best? Sebab tak ada orang ajak buat segmen. Kah kah kah.

Butthurt enough? Oh wait! Aku tak letak nama di sini. Syukur. Eh, ni aku kutuk-kutuk ni mesti ramai spy mereka yang datang sini nak baca entri ini. Syukur. Nanti trafik blog aku naik. Eh, perangai macam Tuhan Trafik la pulak. Ha ha ha.

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku