Tuesday, November 16, 2010

KALAU CUTI SEKOLAH


Masa kecil-kecil dulu, asalkan tiba musim cuti sekolah, aku mesti ajak mak ayah jalan-jalan dekat KL. Tapi bila dah besar-besar ni, aku dah tak ajak mak ayah dah kalau nak KL. Aku akan ajak kawan-kawan aku.

Pernah sekali. Waktu itu nak belajar naik LRT. Macam mana nak beli tiket. Macam mana nak beratur. Naik stesen mana. Turun stesen mana. Bila dah terer sikit, mula jalan sendiri. Rasa macam dah jadi orang KL betul dah.

Stesen pertama aku belajar ialah turun di KLCC.

Aku pilih KLCC. Ya, aku pilih KLCC. Walaupun macam poser tapi aku tetap pilih KLCC. Sebab aku tak nak comolot tepi jalan.

1 comment:

  1. HAHAHA...

    macam gampang comolot..

    Aku dulu pun sama jugak..turun KLCC..entah apa hebatnya turun KLCC masa mula2 dulu entah

    ReplyDelete

Komenlah Aku