Saturday, October 23, 2010

PREVIEW FILEM : LIFE AS WE KNOW IT

''Some chicks say oh Messer you can forget the condom. I say no and I still end up with a kid.''

Pertama kali aku tengok poster dan trailer filem ini, aku bayangkan filem komedi romantik yang ala-ala lucah gitu. They meet up, drunk, hooked up and a year later, they meet again and have problem to raise a baby. But i totally wrong!

(1) Ini cerita tentang parenthood, pasal komitmen yang ada selingan komedi orang bujang yang ada masalah jaga budak kecil. Oh, juga masalah tentang perasaan masing-masing.

(2) Bermula dengan scene komedi di mana mereka cuba disatukan oleh kawan mereka, Peter dan Allison. Kira macam matchmaking la. Tapi tak berjaya. Yang anehnya, mereka berjaya menjadi kawan bermula hari itu. Dalam setiap majlis yang dianjurkan Peter dan Allison, ada sahaja benda yang buat Holly (Akak Hiegl) dikacau/ganggu/sakat oleh Messer (Josh Duhamel). Bila dilihat, macam perangai budak sekolah pun ada. So, sweet.

(3) Ok, mereka mula disatukan bila Peter dan Allison mati dalam satu kemalangan. Mereka menamakan Holly dan Messer di dalam wasiat mereka sebagai penjaga kepada Sophie, anak perempuan mereka. Mulai hari itu, mereka terpaksa tinggal di rumah tinggal kawan mereka itu dan menjaga Sophie bersama.

(4) Dugaan pertama mereka ialah menukar lampin Sophie lepas Sophie berak. Serius sheet lawak. Ye la, orang tiada pengalaman jaga bayi, langsung tak terfikir untuk jaga budak kecil, tiba-tiba disuruh jaga budak kecil. Nasib baik ada Baby Whisperer yang tolong mereka.

(5) Filem ini seronok dan kelakar bukan sebab Hiegl dan Josh sangat kelakar. Tidak, mereka tidak kelakar. Aksi karakter mereka itu yang kelakar. Muka penat jaga baby, muka disgusting masa tukar lampin, muka gembira bila Sophie belajar berjalan. Ini yang buat filem ini agak sweet dan kelakar. At least, bagi aku la.

P/S : The Green Hornet (2011) terbaru lakonan Seth Rogen dan Jay Chou nampak macam awesome. Seth Rogen as Green Hornet? That must be jokes. Ha ha ha.

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku