Thursday, November 05, 2009

2 CERITA CINTA YANG BERLAIN GENRE

Dikesempatan hari sabtu yang sangat lapang tempoh hari, aku sempat menonton 2 filem yang sedang hangat diperkatakan oleh sesetengah pihak dari dalam atau luar negara. Aku selaku peminat filem, tidak mahu melepaskan peluang bila mana pihak TGV telah menayangkan 2 filem ini serentak bermula hari Jumaat yang lalu.

Setelah beberapa rancangan rapi diteliti, aku memulakan hari Sabtu aku yang sangat lapang ini dengan bertapa di dalam pawagam TGv selama hampir 5 jam. Bermula 11.30am hingga 4.45pm (2.15pm - 2.45pm time off).


Filem adaptasi dari novel luar negara selaku buku jualan terlaris, mengambil tajuk novel itu sebagai tajuk filem ini. Cerita yang agak fiksyen apabila mengetengahkan "Time travelling" sebagai satu penyakit akibat anomali di dalam genetik.

Seperti filem jiwang yang lain, ia memang jiwang. Ok, biasa kita ingat bila dapat mengembara menerusi masa, memang seronok. Boleh ubah masa silam. Boleh lihat masa silam kita atau masa depan kita. Itu yang kita bayangkan. Bagaimana kalau orang yang dapat peluang mengembara menerusi masa? Dia rasa ke apa yang kita rasa?

Nak ada anak pun susah. Nak berkahwin pun susah. Bila ada bini, pun susah jugak. Fuh, gila la. Bila si suami tetiba pergi time travelling, tetiba suami dari masa depan pulak datang. Agak-agak terdesak sebab suami masa sekarang buat vasektomi, beromen plak dengan suami masa silam.

Ok, bagi sesiapa yang mahu lihat lelaki gagah ini (Eric Bana) berbogel dan mempertontonkan tubuh sasanya, ini cerita yang patut anda tonton.

Bagi sesiapa yang mahu melihat kecomelan dan kecantikan Rachel McAdams selain di dalam filem The Notebook dan Mean Girl , ini filem yang sesuai memandangkan ini adalah filem terbarunya.

Oh, watak Rachel masa kecil juga comel. Ngeee....
Pedofilia...


The following is a work of fiction. Any resemblance to persons living or dead is purely coincidental.

Especially you Jenny Beckman.

Bitch.

This is a story of boy meets girl. The boy, Tom Hansen of Margate, New Jersey, grew up believing that he'd never truly be happy until the day he met the one. This belief stemmed from early exposure to sad British pop music and a total mis-reading of the movie 'The Graduate'. The girl, Summer Finn of Shinnecock, Michigan, did not share this belief. Since the disintegration of her parent's marriage she'd only love two things. The first was her long dark hair. The second was how easily she could cut it off and not feel a thing. Tom meets Summer on January 8th. He knows almost immediately she is who he has been searching for. This is a story of boy meets girl, but you should know upfront, this is not a love story.

Starting cerita dah buat aku gelak.

Cerita ini telah dipreview oleh ramai orang terutamanya di sekitar Lembah Klang sebab filem ini telah ditayangkan terlebih dahulu di sana. Kini, ianya tiba di Johor, dan aku berjaya menontonnya.


Aku suka skor muzik. Aku suka plot cerita. Aku suka Summer. Aku suka lawaknya. Aku suka bila Summer cakap dia cuma mahu hubungan kasual tetapi perilakunya buat Tom konfius. Aku suka bila Tom konfius. Aku suka bila Tom jadi sasau dan angau. Aku suka bila kawan-kawan Tom dan adik Tom lawat dan nasihat Tom. Aku suka bila Tom tolak semua nasihat kawan dan adiknya. Aku suka bila Summer bagi signal untuk flirting dengan Tom di bilik fotostat. Aku suka best spot Tom. Aku suka bila Tom dan Summer jumpa semula di best spot tu. Aku suka Tom tackle Autumn. Eh, apa yang aku tak suka? Hahahaha.

Bukan semua yang kita minat dan rancang itu adalah takdir kita. Kadang-kadang takdir kita itu datang secara tak sengaja.

Fin.

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku