Friday, September 11, 2009

APA KITA BOLEH BUAT DENGAN APA YANG KITA ADA

Ini ayam KFC Hot & Spicy. Bukan Yaya spicy oke?


Semalam, dalam kenyang-kenyang makan ayam goreng spicy KFC, aku menonton episod terbaru drama bersiri "Blogger Boy" di 8TV. Dan aku belajar sesuatu yang aku kira bakal mengubah persepsi aku atau mereka yang lain dalam mengejar apa yang kita buru.

Dalam episod semalam, anak murid Budi ingin menuntut ilmu "menekel awek". Lalu Budi menyerahkan tugas berat ini kepada teman serumahnya, Kid, seorang buaya darat untuk menurunkan ilmunya kepada anak murid Budi.

"Ini bukan sebab kaya atau miskin. Ini sebab apa yang kita boleh buat dengan apa yang kita ada." Pesan Kid kepada anak murid Budi merangkap anak muridnya sekarang.

Dalam episod itu, anak muridnya bernasib baik kerana ada banyak duit. So, apa yang dia boleh buat dengan apa yang dia ada itu?

Pertama sekali, kita kena buat sesuatu yang buat kita rasa hebat. Kalau kita sendiri rasa diri kita tak hebat, apatah lagi orang lain yang memandang. Ubah penampilan!

Ok, selepas setengah jam, drama itu habis. Aku jeling Nina sebelum teaser untuk minggu depan tamat. Nice.

Aku masih lagi bersandar kekenyangan. Aku usap-usap perut bersaiz XXXL dengan penuh kelembutan. Aku terfikir. Aku jadi keliru. Aku fikir semula kata-kata Kid tadi. "Apa kita boleh buat dengan apa yang kita ada"

Err...apa aku boleh buat dengan perut ini untuk menekel awek?

3 comments:

  1. Jim, itu hal dalam kelambu, jgn la heboh2. Malu la... hikhikhik

    Ayu, saya comey?

    ReplyDelete

Komenlah Aku