Friday, June 05, 2009

PENGALAMAN BARU DUDUK KEY-ELL

Villa Mewah Cahaya Ampang memang mewah macam namanya. Ini adalah kediaman aku yang pertama di metropolitan ini. Aku rasa macam berada di Manhattan pula bila tinggal di Villa Mewah Cahaya Ampang ini.

Selalu kedengaran bunyi tren LRT. Kadang-kadang nak bangun kencing tengah malam pun boleh dengar lagi bunyi tren tu. Bunyi hon kenderaan pun bingit-bingit. Asap kenderaan jangan cerita la, sama banyak macam sedut oksigen. Pemuda-pemudi bergaya bersepah-sepah. Tapi aku tahu, poket kosong asalkan bergaya je semua tu.

Budak-budak rumah aku tu, nasib baik la semuanya bertamadun. Masing-masing paham bahasa manusia. Rumah tak la bersepah.

1MALAYSIA. 1 ASEAN.

4 comments:

  1. selamat datang..
    welcam..
    manekem..

    ReplyDelete
  2. pengalaman banyak mengajar erti kehidupan..

    tapi kalo ko nak aku yg ajar..banyak kearah kemaksiatan..haahaha

    ReplyDelete
  3. bila nak bawak aku rasa kehidupan di Kolumpo

    ReplyDelete

Komenlah Aku