Monday, May 04, 2009

MARI TONTON FILEM JIWANG : HE'S JUST NOT THAT INTO YOU


Dalam aku sibuk-sibuk musim peperiksaan, aku sempat lagi menonton filem "He's Just Not That Into You" hasil daripada muat turun dari internet oleh adik-adik junior. Filem yang menampilkan pelakon-pelakon hebat ini, mempunyai mesej cinta yang sarat dengan lawak-lawak sinikal yang mengusik hati sensitif sesetengah pihak.

Jalan cerita yang mudah. Mungkin ada di antara anda (yang sudah masak dengan adegan percintaan realiti) sudah dapat mengagak perjalanan filem ini tetapi ini adalah kenyataan. Kenyataan yang kita sendiri tak sedari atau kita takuti atau kita hindari.

Aku suka sikap kalut Gigi, sebab dia ada semangat untuk bercinta. Sebab mak dia pernah berkata, "MAN ACT LIKE JERK, IT MEANS THEY LIKE YOU."

Kind of funny and damn straight girl yang suka pada Connor, agen hartanah yang berkawan dan menyintai dalam senyap kawannya, Anna yang suka kepada Ben, suami kepada Janine. Gigi dan Janine merupakan rakan sepejabat yang mempunyai teman sepejabat yang lain, Beth yang mempunyai masalah dengan boifrennya, Neil yang tidak percaya pada perkahwinan selepas 7 tahun menyemai cinta bersama Beth. Neil dan Ben merupakan sahabat baik.

Gigi agak kecewa selepas Connor tidak layan dia lalu mencari pelbagai trick untuk berjumpa Connor. Like i said earlier, she is damn straight girl. Lalu takdir mempertemukan Gigi dengan Alex, teman serumah Connor. Yang merupakan pengurus sebuah Bar dan menjadi penasihat cinta kepada Gigi.

Connor yang kecewa cintanya ditolak oleh Anna akhirnya bertemu cintanya dengan seorang wartawan, Mary yang sering gagal bercinta dan cuma mencari cinta melalui jaringan sahabat alam maya, Myspace.

Duh, filem ni memang mengingatkan aku pada beberapa kisah cinta kawan-kawan yang pernah berlaku. Serius, cerita ini semua memang pernah berlalu. Fakta.

Rasanya, Sue pun suka cerita ini kan? So Sue, which girl are you? He he he...

1 comment:

Komenlah Aku