Friday, May 08, 2009

CALON YANG LEMBUT

.
Pyan seorang samseng kolej. Dengan susuk tubuh pemain rugbi-nya, pasti menjadi gerunan ramai samseng-samseng lain. Tapi untuk mereka yang berlainan jantina, tubuh ini adalah dambaan fantasi tidur mereka.
.
Pyan ada segalanya yang diidamkan oleh setiap lelaki. Chikas-chikas hot, badan sasa, otak bijak, duit berkepok, bibir lebam banyak sangat isap rokok, kaki saiz 42, baju saiz L, seluar saiz 27, joran terbaik. Senang kata, segalanya-lah!
.
Satu hari, dengan gaya manja, Pyan masuk bilik tivi. Layan cerita yang agak jiwang di mata lelaki lain, tetapi tidak di mata Pyan.

.
"Kalau kau la, kau nak awek yang macam mana?" Tetiba Pyan tanya. Nak tak nak, aku kena jawap. Samseng yang tanya tu.

.
"Yang biasa-biasa la." Aku jawap pendek. Takut. "Yang macam perempuan."

.
"Kalau aku," Kata Pyan "Aku lebih suka yang lembut-lembut. Yang ala-ala perempuan melayu terakhir."

.
"Lain macam pulak selera kau?" Tanya aku.

.
"Ye la, lelaki kan keras. Mesti nak rasa kelembutan wanita. Ni tidak, nak bermanja asyik kena maki sahaja. Dia pulak kata kita ni mengada-mengada. Keras mesti la nak lembut kan?" Terang si Pyan. Bersungguh-sungguh.

.
Ada betulnya juga kata Pyan. Lelaki mana yang tak mahu calon isterinya lemah lembut, penyayang, manja dan sebagainya. Ye tak? Kalau awek sama keras dengan boifren, silap-silap orang ingat cinta sama jantina pulak. Aha!
.

4 comments:

  1. lelaki yg hot mmg suke perempuan mcm tu.


    tp, aku rase citarasa ko lain...

    ReplyDelete
  2. apesal ntah hati2 aku berkata,

    ko nak carik perempuan yg sgt kontra dr ko.

    ReplyDelete

Komenlah Aku