Wednesday, March 18, 2009

AKU MASIH KURANG THIS KNOWLEDGE KOT.

**sekadar gambar hiasan.


Aku suka ikut orang berjalan-jalan. Kalau aku ada duit lebih, ajak jalan-jalan hari-hari pun boleh. Jalan jauh, jalan dekat. Naik kereta, naik motor.

Setiap kali berjalan-jalan, aku tak beli apa-apa pun. Nama pun jalan-jalan, so aku pun jalan-jalan la. Cuci mata. Tengok-tengok barang. Tengok barang itu, tengok barang ini.

Sejak 2 menjak ni, aku berjalan-jalan dengan para wanita. Wanita sana, wanita sini.

Dan aku belajar sesuatu. Yang semua orang dah belajar, anyway.

Bila aku keluar dengan kawan lelaki, very simple journey i had. Pergi tempat yang nak pergi sahaja. Tengok-tengok barang. Minat. Beli. Pergi makan. Balik. That's all. It's take around 3 - 4 hours of journey to Padang Besaq.

Bila aku keluar dengan kawan wanita, it very simple too. And additional some patience and time consuming. Bila sewa kereta jam 10pagi, mereka akan siap bertouch-up jam 10.30pagi. 1st lesson.

Di bazaar Padang Besaq tu, setiap kedai akan dilawati, which is not just looking around but dress testing lagi. Tapi tak beli. Then to another shop, dress testing again, tak beli jugak. Again and again. Bukan aku penat dan mengeluh, bukan aku tak pernah temankan emak aku bershopping, but it's funny bila masuk kedai, dengar akak kedai promote barang, bergurau senda dan tak beli. I don't know others but i feel funny. But at least, i can learn something which lead me to a lesson "How to entertain your love one". Heh!

The others day, with different girls gang, i went to the shopping mall and also learn something.

Bila keluar dengan the boys, kalau nak Guardian ke Watson ke Toiletries Dept ke, mesti dah ada benda nak beli. Pergi ke bahagian itu, grab and pay. No need to listen to the promoter.

Bila keluar dengan the girls, kalau masuk Guarian ke Watsons ke Toiletries Dept ke, mesti mereka akan pergi one by one racks, listen to the promoter and take advice about shampoo, perfumes, odorono (ubat ketiak), etc. But at the end, just nak beli ubat gigi saiz kecil je. Oh god!

Maybe aku tiada lagi "teman" sebab lack of these "woman-general-knowledge" things kot.

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku