Monday, January 19, 2009

ADA DI KALANGAN KITA YANG MENGGELABAH

Aku sangat konfiden dengan apa yang aku buat selama ini. Aku rasa bukan aku seorang sahaja yang konfiden, malah ramai lagi yang buat dengan konfiden. Waktu itu kami rasa kami adalah ketua dunia. Tiada siapa yang menghalang kekonfidenan kami.

Hingga satu hari dia muncul. Dengan muka konfiden juga. Dengan berbekalkan kata-kata dusta berkalang dosa. Entah dapat dari mana.

Dia hadir dalam tiap mimpi kami. Tidur malam pun tidak lena. Apatah lagi tidur siang. Mandi tak basah. Makan tak minum. Tidur tak dengkur. Serba tak kena!

Kami tak kenal dia tapi dia tetap hadir dalam diri kami tanpa kami sedari. Meniupkan kata-kata dusta dalam hati setiap dari kami.

Kami gelar dia "Budak Gelabah". Pandai-pandai dia pula buat cerita itu ini.

Tapi dia 'caring' abang Muffler dia tau...

Hehehe

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku