Friday, October 24, 2008

CERMIN DIRI 3 KAKI

"...dia kate dia aku berubah.. agresif? aku x pasti.. yg aku tau sejak aku putus dgn “x” aku jadi seorg serius.. aku lebih focus on target aku tuk capai misi aku.. aku x peduli semua tue.. but kalu mengarah? ops! i tig i’m not.. may b aku jenis cepat gerak group...."
(perlu ada akaun friendster dulu ya!)

Dude, aku ada cerita kelakar. Kamu semua kena baca cerita ini. Kalau tak, kamu semua jadi lost. Jadi katak bawah tempurung lutut. Tak tahu pasal dunia kampus hari ini.

Dude, kalau kita mahu tahu macam mana perangai sebenar kita, kita tak perlu beli cermin muka panjang 3 kaki. Aku ada cara lebih mudah. Kau tahu apa guna kawan-kawan selain bantu siapkan tugasan dan buat air kopi?

Kalau nak tahu perangai sebenar kita, kita tanya kawan-kawan tentang diri kita. Kita dengar cakap mereka tak kisah-lah benda baik atau benda buruk. Sebab itu-lah yang sebenarnya. Tentang dIri kita.

Kita tak boleh nak nilai diri sendiri. Dah confirm-confirm kita akan jadi bias. Sebab kita ada conflict of interest. Tak faham-faham lagi?

Aku tak peduli apa kau mahu letak dalam blog kau. Ada aku kesah? Tapi aku mahu mengajar kau something yang kau tak sedar. Dah lama.

Jangan banyak sangat bangga diri, dude. Jangan cepat sangat salahkan orang lain. Lagipun takkan kat sekolah dulu, cikgu kau tak pernah cakap "masakan pokok bergoyang kalau angin tak bertiup"? Orang tak-kan cakap kalau benda yang kau buat itu betul.

Dah, dah. Aku malas nak layan feeling sedih melampau kau ni. Pandai, pandai sendiri. Kalau setakat kena tegur pun dah melenting, baik duduk kutub je.

Hish, tak pasal-pasal dah 2 orang merajuk. Apa nak jadi?

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku