Monday, June 16, 2008

BERITA SEDIH DI KALA ADA YANG BERSUKA RIA DAN TERJAH DI SANA SINI


Hujung minggu yang lalu, saya dapat undangan perkahwinan dari 2 orang sahabat saya iaitu Shahrul Radzi B. Abdullah dan Zen Sobri B. Sukardi. Keduanya merupakan bekas pelajar sekolah saya sama dengan saya.

Pada mulanya, saya tidak merancang untuk menghadiri mana-mana majlis. Ini kerana kekangan yang rakan-rakan sedia maklum. Tetapi durian sudah runtuh atas riba pula. Fauzi Ramen beritahu last minute yang dia sedia mengambil saya sebagai penumpang secara percuma. Tiada caj tersembunyi. Siapa yang tidak tertarik dengan tawaran ini di kala negara di landa musim kegawatan petrol. Ye tak?

Tapi sayangnya, saya terpaksa melupakan tawaran berharga itu juga pada last minute.

Subuh hari itu saya dapat berita bahawa penjaga saya semasa zaman kanak-kanak saya, telah kembali ke Rahmatullah kerana jangkitan virus di kedua belah buah pinggangnya yang menyebabkan ianya gagal berfungsi. Apatah kiranya kita menyedekahkan Ummul Kitab kepada rohnya. Al-Fatihah.

Beliau merupakan seseorang dari zaman silam saya yang gelap. Beliau salah seorang yang mewarnaikan kegelapan hidup saya yang lampau. Seorang yang gemar bergurau walaupun gurauannya agak kasar bagi sesetengah pihak. Mempunyai anak perempuan yang hampir sebaya dengan saya tetapi malangnya bukannya kekasih saya. Sesekali minda menerjah ke ruangan lampau mengingati masa itu.

1 comment:

Komenlah Aku