Saturday, March 22, 2008

CINTA MENGUBAH PERIBADI #3 : TOM [OQ]

*Tom(oq) zaman mudanya
~
Malam Maulidur Rasul 2007, Tom(oq) pergi mengikut kumpulan tabligh keluar ke kebanyakkan masjid di sekitar Changlun dan Jitra. Sejak mengikuti kumpulan ini, Tom(oq) semakin tenang. Hatinya yang selalu gusar tentang jodohnya dapat diubatinya. Kami tak kesah jika Tom(oq) mengikuti kumpulan ini selagi dia tidak tersimpang jauh. Selagi dia tidak mengabaikan pelajarannya dan tanggungjawabnya sebagai seorang pelajar.
~
Malam Maulidur Rasul 2008, Tom(oq) pergi ke Yawata cawangan Jitra untuk menemani [berlendir?] Cinta-Agongnya. Membeli sedikit barang-barang persiapan untuk tugasan Cinta-Agongnya. Sejak bercinta dengan Cinta-Agongnya, hati Tom(oq) semakin tenang. Hatinya yang selalu gusar tentang jodohnya, kini dah terjawab. Cinta-Agong cinta pertamanya. Dia sanggup lakukan apa sahaja untuk cinta pertamanya ini. Kami tak kesah jika Tom(oq) bercinta, selagi dia tak tersimpang jauh. Selagi dia tidak mengabaikan pelajarannya dan tanggungjawabnya sebagai pelajar.
~
Cinta mengubah peribadi Tom(oq). Cinta mengubah Tom(oq) dari seorang Tabligh kepada seorang Pendamba Cinta. Cinta mengubah kehidupan Tom(oq) dari pencinta ilmu kepada pencinta wanita. Tanpa kira waktu, tanpa kira masa. Dan yang pentingnya, cinta mengubah CGPA Tom(oq) dari nombor yang banyak ke nombor yang makin kurang. Ingat Tom(oq), wanita itu racun dan wanita itu penawar. Gunakan dengan bijak. Use wisely.

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku