Thursday, March 17, 2011

REVIEW FILEM : BEASTLY



Baru-baru aku berkesempatan untuk menonton filem Beastly. Actually, bukan baru pun. Minggu lepas rasanya. Memandangkan yang berlakon dalam filem ini ialah Vanessa Hudgens, all time favourite girlfriend, aku bersetuju dengan diri sendiri untuk menonton filem ini walaupun dah dapat agak bentuk jalan cerita filem ini. Alah... ala-ala "Beauty & The Beast" je ni tapi versi gelap dan moden.

Ok, aku suggest filem ini ditonton oleh golongan yang suka mengutuk orang dari segi fizikal. Kutuk benda lain aku boleh terima lagi tapi kalau dah kutuk fizikal, boleh bikin aku menyirap habis.

Alex Pettyfer sebagai watak utama yang ditemani heroin, Vanessa Hudgens beserta sidekick power, Marie-Kate Ashley, Neil Patrick Harris (What up!) dan beberapa sidekick yang kurang power. Walaupun filem ini ada unsur-unsur tahyul seperti black magic tapi just nice untuk ditonton. Tak payah berat-berat kepala nak fikir jalan cerita yang serius.

Cerita pasal Alex ni bertanding jawatan presiden pelajar dengan tiket paras rupa dan kepopularitian bapanya sebagai selebriti tivi. Sudah menjadi standard jantan perasan hensem, akan mengutuk mereka-mereka yang kurang hensem dan tak cantik juga mereka-mereka yang berpakaian pelik. Akhirnya, Marie-Kate yang selalu dikutuk oleh Alex tu mengenakan black magic terhadap Alex sebagai hukuman. Alex cuma ada masa setahun (diukur melalui tatu hidup di lengan kiri Alex) untuk mendapatkan cinta sejati dan dikurniakan rupa paras yang sangat hodoh. Bertatu dan calar-balar. Wek! Jika tak jumpa, rupa paras jijik ini akan kekal selamanya tapi jika dia temuinya sebelum masa yang diberikan, rupa paras hensem yang lama akan direstorekan semula.

Neil Patrick Harris tak mempunyai banyak babak dalam filem ini tetapi melalui babak yang sedikit itulah diselitkan beberapa sedikit watak Barney (How I Met Your Mother) yang aku rasakan sangat sinonim dengan Neil. Dalam filem ini, Neil merupakan orang upahan bapa Alex untuk mengajar Alex erti hidup menerima diri sendiri dan Neil sendiri dalam filem ini merupakan seorang yang cacat penglihatan.

Kali terakhir aku menonton Vanessa Hudgens berlakon ialah dalam High School Musical dan dia sungguh manis dalam tu lantas aku terus jatuh cinta. Tak perlu rasanya aku describe tang mana aku jatuh cinta pada Vanessa Hudgens ni. He he he. Tapi ok la. Not bad la dia berlakon. Cuma aku ternanti-nanti filem dia yang akan datang nanti, Suckerpunch!

Oh ya, tahun ini tahun bertuah bagi Alex Pettyfer agaknya sebab 2 filem lakonannya masuk pawagam dalam bulan yang sama. Dah tengok "I Am Number Four"? Same hero la brader.

Sedikit sebanyak filem ini menyuntik semangat aku melalui taglinenya, "Love Is Never Ugly". Woi, aku taklah cakap aku ni ugly. Aku kacak hape cuma tu la, takde rezeki lagi nak bermakwe. Alahai....


No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku