Wednesday, October 15, 2008

PILIH**RAYA 2008 : SEBELUM MEREKA MENGUNDI

Malam semalam. Sudah bermula perang poster. Sedari jam 12am. Jentera-jentera mula beroperasi menghiasi sekitar kampus dengan muka-muka bakal pemimpin kampus. Dari gantungan panjang poter hingga ke poster-poster tunggal. Waktu tidur diabaikan demi mempromosikan calon masing-masing. Demi kemenangan masing-masing.

Tidak cukup dengan poster-poster bersaiz A4 yang bergantungan, diselitkan pula flyer-flyer bersaiz mini di celahan pintu bilik. Satu demi satu. Calon demi calon.

Bila menjelang tengah malam, telefon pula sibuk berbunyi. Bunyi teks mesej masuk mencurah-curah. Pelbagai mesej pencalonan aku dapat. Dari pelbagai nombor yang tidak dikenali. Ada yang memohon. Ada yang memberi amaran. Ada yang mempromosi.

"Selamat mengundi, buatlah pilihan yang bijak & terbaik! Sebagai muslim wajib kita utamakan lelaki muslim sblm wanita muslim utk menjadi pemimpin & haram bg org muslim memilih bukan muslimsebagai pemimpin mereka kecuali dalam keadaan memaksa @ darurat. Berani berubah!" -pemimpin-yang-konon-alim-tapi-makan-duit-rasuah-tak-ingat-banyaknya-

"Hi, jangan lupa pilih calon pilihan XXX ye. Sila sebarkan. Tq" -pemimpin-penggemar-aksi-ranjang-sejenis-

Haih, aku pening nak pilih yang mana satu.

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku